آنچه در این مقاله می‌خوانید

انحراف طرح نوسازی با بلاتکلیفی در ارائه گواهی اسقاط ناوگان فرسوده

نویسنده:

فوتاب

دسته بندی مطلب:

تاریخ انتشار:

بهمن ۱۴, ۱۴۰۰

اشتراک گذاری:

آیا در زمینه طرح های بزرگی همچون نوسازی ناوگان که سال هاست نقل محافل نهادهای دولتی و تشکلات صنفی بوده و با تمام دستگاه های دولتی اعم از وزارت راه و شهرسازی، صمت، اقتصاد، محیط زیست، بازرگانی و….. سر و کار دارد، نباید برای اجرا و صدور دستور العمل ها و نظارت بر آن کارشناسی شده تر عمل کرد!؟
این پرسش را یکی از فعالان بخش حمل و نقل کالا در رسانه های اجتماعی بیان کرد و افزود: آیا اکنون پس از گذشت سال ها از اجرای طرح نوسازی و چند دوره تغییر مسیر قوانین اجرایی نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و معطل ماندن طرح و متضرر شدن جامعه و نظام اسلامی با موقعیت کنونی، نیاز به برخورد قضایی با متخلفان و قانون گریزان و شفاف سازی نیست؟
این راننده کامیون گفت: چرا وارد کنندگان ناوگان کارکرده به بخشنامه ها و قوانین موجود در طرح نوسازی ناوگان تمکین نمی کنند؟
وی ادامه داد: مگر جز این است که در ابلاغ و اجرای طرح از جانب هیئت وزیران و مجلس شورای اسلامی، دستگاه های ذی ربط مکلف به شفاف سازی و اجرای درست طرح شده و باید نحوه اجرا و مراحل طرح نوسازی را شفاف به وارد کنندگان و متقاضیان تفهیم کنند؟
او عنوان کرد: مگر جز این است که وارد کنندگان ناوگان در طرح نوسازی باید تاییدیه و صلاحیت سازمان راهداری را کسب کرده باشند، تا به قوانین بالادستی همچون مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران و امور مالیاتی تمکین کنند!؟
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای با بیان این که به نظر می رسد در شفاف سازی طرح و تایید شرکت های وارد کننده ناوگان زیر 3 سال کارکرد اروپایی ضعیف عمل شده است، گفت: در این زمینه با عدم تمکین وارد کنندگان ناوگان به قوانین و بخشنامه های مجلس شورای اسلامی مواجه هستیم!

وی افزود: طرح نوسازی ناوگان با اسقاط ناوگان فرسوده طبق ضوابط و شرایط مقدور است و بلاتکلیفی در ارائه گواهی اسقاط، نشان از انحراف طرح و عدم شفاف سازی در واردات و تاییدیه های شرکت های وارد کننده خواهد بود!

بازدیدها: 67
20 تا ۴۵ درصد از حقوق رانندگان کامیون با یک مصوبه از بین می رود
چرا رانندگان کامیون باید هزینه انبارداری صاحبان کالا را پرداخت کنند؟
دیدگاه خود را بنویسید