فهرست مطالب

طولانی ترین بزرگراه کشور کجاست؟

نویسنده:

فوتاب

دسته بندی مطلب:

تاریخ انتشار:

شهریور ۲۷, ۱۴۰۰

اشتراک گذاری:

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت:‌ با توجه ویژه دولت از مجموع ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت کشور بیشترین طول یعنی حدود یکهزار کیلومتر به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی زیرساخت‌های حمل و نقل سیستان و بلوچستان اظهارداشت: مزیت ترانزیتی‌ و قرارگرفتن در شاهراه اقتصاد بین‌المللی این استان سبب شد در۲ سال اخیر با تلاش و پیگیری‌های مدیران راه و شهرسازی منطقه شاهد رشد یکهزار برابری اعتبارات ساخت بزرگراه در این  منطقه باشیم.

وی تاکید کرد: توسعه بزرگراه در سیستان و بلوچستان ضمن کاهش تصادفات رانندگی سبب فراهم شدن زمینه اشتغال و توسعه و رونق اقتصادی کشور و منطقه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبارات ساخت بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان از ۲۶۰ میلیارد تومان سال ۹۹ با افزایش ۳۰۰ درصدی در سالجاری به ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های بزرگراهی سیستان و بلوچستان در مسیر  زاهدان _ زابل در حال احداث است که بزودی با تخصیص به موقع اعتبارات در قطعات باقی‌مانده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

خادمی تصریح کرد: هم‌اینک ۱۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد که تلاش داریم در سال‌های آینده آن را به حجم مطلوب یعنی ۳۶ هزار کیلومتر برسانیم.

وی اظهارداشت: این وزارتخانه به منظور توسعه همه‌ی زیر ساخت‌های حمل و نقل سیستان و بلوچستان علاوه‌بر بزرگراه ساخت راه آهن چابهار- زاهدان را در دستور کار ویژه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این مسیر ریلی به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی کشور با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد با اشتغال سه هزار و ۲۰۰ نفر بطور مستقیم و بکارگیری یکهزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات امید است تا سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

منبع خبر: تین نیوز

بازدیدها: 60
۱۲ میلیون تن، میزان حمل و نقل کالای اساسی
۲۹ طرح کلان ملی فناوری در صنعت حمل‌ونقل حمایت شد
دیدگاه خود را بنویسید