آنچه در این مقاله می‌خوانید

نوسازی ناوگان جاده ای؛ وعده ای که محقق نشد

نویسنده:

فوتاب

دسته بندی مطلب:

تاریخ انتشار:

بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

اشتراک گذاری:

بیش از سه ماه از سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان می گذرد، سفری که طی آن رستم قاسمی وعده مهمی در مورد نوسازی ناوگان فرسوده جاده ای و ریلی مطرح کرد.
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، 13 آبان ماه امسال در شورای اداری استان سمنان گفت: نوسازی ناوگان جاده‌ ای و ریلی در یک ماه آینده با مشارکت وزارتخانه‌ های راه و صمت آغاز می‌ شود.
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در حمل و نقل جاده ای، حدود ۳۶۰ هزار کامیون در کشور با عمر بالای ۲۴ سال تردد می‌ کنند که در این خصوص نیازمند نوسازی ناوگان هستیم.
قاسمی افزود: برای مسئله حمل و نقل زمینی و ریلی، دستورکاری در حال تهیه است که ظرف یک ماه آینده در دولت و با مشارکت و توافق با وزارت صنعت، معدن و تجارت، نوسازی در حوزه حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل ریلی در کشور شروع می شود.

وی گفت: در غیر این صورت این مسیر ما را به سمت کاهش تردد ریلی و حتی مشکلات تردد جاده ای پیش خواهد برد.

این اظهارات وزیر راه و شهرسازی در حالی مطرح شد که اکنون نیمه بهمن ماه را نیز سپری کرده ایم و هنوز هیچ رخداد جدیدی در زمینه نوسازی ناوگان رخ نداده و در حالی که وعده یک ماهه وزیر برای اواسط آذر بود با گذشت بیش از سه ماه از زمان اعلام شده توسط قاسمی، در روند نوسازی ناوگان هیچ تحول خاصی روی نداده است.
در این زمینه 17 بهمن ماه، یکی از دارندگان ناوگان فرسوده باری به خبرنگار ما گفت: حدود 98 روز است کامیون بنده از گمرک خارج شده و با وجود داشتن گواهی اسقاط، هر روز با سنگ اندازی های متعدد مواجه می شوم.

بازدیدها: 69
چرا رانندگان کامیون باید هزینه انبارداری صاحبان کالا را پرداخت کنند؟
رانندگان کامیون در انتظار تصمیمات انقلابی و مردمی دولت جدید
دیدگاه خود را بنویسید