فهرست مطالب

هشدار نسبت به حضور افراد سودجو در طرح نوسازی کامیون ها/ فرسوده سواران مراقب باشند

نویسنده:

فوتاب

دسته بندی مطلب:

تاریخ انتشار:

بهمن ۱۱, ۱۴۰۰

اشتراک گذاری:

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای با طرح این پرسش که نوسازی ناوگان باری واقعی یا ماست‌ مالی کردن طرح نوسازی است، گفت: عده‌ای که اصلا مالک ناوگان فرسوده نبوده‌ اند، با نیت خرید کامیون باکیفیت اروپایی سه سال کارکرد وارد طرح نوسازی شده‌ اند.

به گزارش تین نیوز، داود کریمی افزود: این افراد اکنون به طمع ارزانتر تمام شدن کامیون وارداتی‌خود به ادارات و مسئولان فشار می‌ آورند که گزینه‌ تحویل اجباری کامیون اسقاطی یا حذف شد یا پولی شود که این بدان معنی است که کامیون فرسوده‌ ای کنار نرود.
وی عنوان کرد: فشار به مسئولان تا جایی پیش رفت که این افراد چند روز پیش در جلوی نهاد ریاست‌ جمهوری تجمع کردند.

کریمی تاکید کرد: خریداران ناوگان دست دوم وارداتی‌ تمایل دارند کامیون فرسوده‌ یک فرسوده‌ سوار پیشکسوت که بر اساس تورم بازار، قیمت کامیونش بالا رفته است را مفت و ارزان بخرند.

وی افزود: ایا این افرادحاضر هستند کامیون وارداتی خود را به قیمتی که برای خودشان تمام شده در بازار بفروشند یا در جواب این تقاضا می گویند هر چه قیمت بازار است؟

او عنوان کرد: آنچه تا امروز کشور را عقب انداخته و به اقتصاد لطمه زده این بوده است که قوانین محدود کننده را می توان با پول دور زد.
کریمی ادامه داد: اکنون به دلیل فشارهای این طمع‌کاران که در اصل راننده واقعی نیستند و با هدف اینکه کامیون را بیاورند و با قیمت بالاتری در بازار بفروشند به طرح نوسوازی ناوگان رود کرده اند، مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به فکر راه‌چاره برای حل مشکل هستند.

وی افزود: در هیمن راستا، مشاهده می شود برخی افراد در این زمینه نظرات بیهوده و غیر کارشناسی ارایه می دهند که اگر این نظرات اجرایی شود شاید به صورت موقت مسکنی باشد، ولی در بلند مدت آسیب زا خواهد بود.

تعداد زیادی گواهی اسقاط جعلی(حاصل تخلفات مراکز اسقاط و کارمندان متخلف سایپادیزل و ماموت) از سالهای ۹۵ و ۹۶ در بازار هست که افرادی در تلاش هستند این گواهی‌ها را بعنوان اینکه این کامیون قبلا اسقاط شده و از گواهی آن استفاده نشده،

او گفت: بر این اساس اول لازم است شفاف‌سازی شود از سال ۹۳ تا ۹۷ چه تعداد کارت سوخت واقعی باطل شده و چه تعداد کامیون از سال ۹۳ تا ۹۷ وارد ناوگان شده است تا مشخص شود آیا گواهی اسقاط واقعی از قبل استفاده نشده وجود دارد.

کریمی افزود: عده‌ای در تلاش هستند کامیون هایی که برای کامیون هایی که در سال های قبل قابل شماره‌ گذاری کرده و استفاده نکرده اند مجوز بگیرند در حالی که اگر این کامیون ها بازدهی داشتند همان سال ۸۶ موفق به گرفتن پلاک ملی می شدند.

وی با بیان این که لازم است طرح نوسازی ناوگان به طور واقعی اجرا شده و راه طمعکاران با قاطعیت بسته شود، خاطرنشان کرد: کسی که کامیون اسقاطی ندارد یا حاضر نیست کامیون فرسوده‌ یک پیشکسوت را به قیمت واقعی بازار بخرد در واقع فقط با نیت سودجویی و ظلم به همکار فرسوده‌سوار خود و ضربه‌زدن به ناوگان حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای وارد این میدان شده و اقدام به خرید کامیون سه سال کار کرده‌ اروپایی کرده است.

کریمی تعنوان کرد: منافع کشور، اقتصاد، محیط زیست، ذخائر با ارزش نفتی، آمار تصادفات (به خاطر سیستم ترمزهای قدیمی)، سهم ترانزیت ایران و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ ای کشور را باید در نظر گرفت نه خواسته‌ی نابه جای فرصت‌طلبان و سودجویان را.

بازدیدها: 17
۲۹ طرح کلان ملی فناوری در صنعت حمل‌ونقل حمایت شد
20 تا ۴۵ درصد از حقوق رانندگان کامیون با یک مصوبه از بین می رود
دیدگاه خود را بنویسید