ارسال بار از تهران به شهرستان

نویسنده:

فوتاب

دسته بندی مطلب:

تاریخ انتشار:

آبان ۲۷, ۱۴۰۲

اشتراک گذاری:

با گسترش ارتباطات و خیز گرایشات بازار به سمت فروش آنلاین، افراد بسیاری در طول روز نیاز به ارسال بار یا بسته‌های پستی پیدا می‌کنند. شاید شلوغ‌ترین مبدأ و مقصد بارها، شهر تهران باشد. روزانه حجم زیادی بار به تهران وارد و یا از آن خارج می‌شود. برای ارسال بار معمولاً از شرکت پست، شرکت‌های خصوصی مثل تی‌پاکس و نیز شرکت‌های اتوبوس‌رانی بین شهری استفاده می‌شود. در ادامه، انواع مرسولات و اینکه برای ارسال هر نوع بار، کدام روش مناسب‌تر است، صحبت خواهیم کرد.

 

مقایسه شرکت‌های پستی و حمل بار

  • پست ملی و تیپاکس

همانطور که گفته شد شرکت‌های مختلفی وجود دارند که خدمات ارسال باید بین شهری را انجام می‌دهند. در این بین، شرکت ملی پست و تیپاکس برای ارسال بار در رتبه‌های نخست قرار دارند. همچنین بسته به زمان خود می‌توانید نوع پست را تعیین کنید؛ پست پیشتاز، پست سفارشی و پست عادی، از پراستفاده‌ترین انواع ارسال محموله می‌باشند. در این بین، پست پیشتاز سریع‌ترین نوع سفارش است و مرسوله طی 24 یا 48 ساعت کاری آینده، به مقصد می‌رسد؛ البته بدیهی است که هزینه‌های آن‌ها نیز متفاوت می‌باشد.

از طرف دیگر، هزینۀ استفاده از خدمات تیپاکس گران‌تر از شرکت پست است اما یکی از مزیت‌های آن، تحویل گرفتن مرسوله توسط خود شرکت درب منزل فرستنده است. هر دوی آن‌ها خدمات بیمۀ بار و امکان پرداخت در مقصد را دارند و از این نظر هم گزینه‌های خوبی هستند.

  • اتوبوس

برای ارسال بارهای شکستی و بارهایی با حجم متوسط، معمولاً از اتوبوس‌های بین شهری استفاده می‌شود. اتوبوس‌ها مسیر مشخصی دارند؛ لذا زمان ارسال و تحویل بار هم تا حد زیادی قابل پیش‌بینی خواهد بود. از طرفی با توجه به حجم بار محدودی که هر اتوبوس حمل می‌کند، احتمال ضربه دیدن بار شما بسیار کمتر می‌شود. برای ارسال بار با اتوبوس کافیست به پایانه اتوبوس رانی رفته و محموله را به شرکت اتوبوس‌رانی مورد نظر خود تحویل دهید.

  • قطار

قطار شاید ارزان‌ترین و ایمن‌ترین روش ارسال محموله باشد. برای این کار کافیست به راه آهن رفته و بار خود را تحویل مسئول مربوطه دهید. بزرگترین نقطه ضعف استفاده از قطار، طولانی شدن زمان رسیدن بسته به مقصد است.

  • شرکت‌های حمل و نقل بین شهری

شرکت‌های حمل و نقل بسیاری در سطح شهر تهران وجود دارند که خدمات ارسال بار به شهرستان را انجام می‌دهند. اگر اندازه بار شما بزرگ است و امکان ارسال آن با سایر روش‌ها وجود ندارد، بهترین گزینه استفاده از این شرکت‌ها می‌باشد؛ بارهایی مثل یخچال، مبلمان، تلویزیون و… قابل ارسال با شرکت‌های پستی و یا اتوبوس نیستند. با توجه به حجم کلی بار خود می‌توانید شرکت حمل و نقل، درخواست وانت، خاور و یا کامیون دهید. همچنین بسیاری از این شرکت‌ها خود دارای کارگر برای کمک به شما در حمل بار هستند.

نکته: شرکت‌های حمل و نقل بین شهری هر نوع بار با هر اندازه و وزنی را برای شما ارسال می‌کنند و برای دریافت بار نیز با کارگر در محل حاضر می‌شوند. این موضوع از مزیت‌های مهم این شرکت‌ها می‌باشد.

 

مناسب‌ترین روش ارسال بار از تهران به شهرستان

دو تا از پارامترهای مهمی که در ارسال بارها باید در نظر گرفت، اندازه و وزن بار است. برای ارسال بار با حجم کوچک، استفاده از شرکت پست یا تیپاکس منطقی‌تر است. به منظور ارسال بارهای شکستنی مهم و یا مرسولاتی که نبایست ضربۀ زیادی به آن‌ها وارد شود، می‌توانید از شرکت‌های اتوبوس‌رانی بین شهری کمک بگیرید. در آخر نیز برای بارهای سنگین و بزرگ نظیر اسباب اثاثیه، بهتر است از شرکت‌های حمل و نقل بین شهری استفاده کنید.

 

نکات مهم ارسال بار

نکات مهمی برای ارسال بار به مقصد وجود دارند که با رعایت آن‌ها، می‌توانید در هزینه صرفه‌جویی کرده و از ایمن رسیدن بار خود اطمینان بیشتری حاصل کنید.

نحوه بسته بندی

برای اینکه مرسوله شما کاملاً سالم به مقصد برسد (به خصوص در صورت استفاده از پست و تیپاکس که حجم بار زیادی دارند) لازم است که به صورت مناسب آن را بسته‌بندی کنید. برای بسته‌بندی سعی کنید از کارتن مناسب استفاده کرده و فضای داخلی آن را با روزنامه یا ضربه‌گیر پر کنید تا مرسوله داخل کارتن تکان نخورد. همچنین در صورت نیاز (برای مرسولات غذایی، بهداشتی و حتی پوشاکل) بهتر است قبل از گذاشتن داخل کارتن، دور آن‌ها سلفون بپیچید. اینکه باعث حفظ بیشتر ساختار مرسوله و یا جلوگیری از کثیف شدن آن می‌شود.

در صورتی که از شرکت پست استفاده می‌کنید، بسته بندی را انجام داده اما چسب آن را در هنگام تحویل و در خود شرکت بزنید. چراکه مسئول پست در آنجا کارتن را برای بررسی محتوای درون آن، باز خواهد کرد.

نکته: در صورتی که خود کارتن نداشته باشید، شرکت پست کار بسته‌بندی را برای شما انجام می‌دهد و هزینۀ آن را دریافت می‌کند؛ اما استفاده از کارتن توسط خودتان مقرون به صرفه‌تر است پس سعی کنید کارتن مناسب را خودتان تهیه کنید.

 

انتخاب روش ارسال مناسب

پیش‌تر روش‌های ارسال محموله را برای شما شرح دادیم. حال لازم است با توجه به نوع، اندازه و وزن بار خود، سریعترین و ارزان‌ترین روش را برای خود در نظر بگیرید.

 

نکات مربوط به شرکت‌های حمل و نقل

شرکت‌های حمل و نقل همواره می‌توانند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها روی میز شما برای ارسال محموله باشند. لازم است ابتدا در مورد شرکت‌های موجود تحقیق کنید و از اعتبار کافی و خدمات آن‌ها نظیر بیمه کردن بار اطمینان حاصل کنید؛ چراکه برخی شرکت‌ها، بار ارسالی را بیمه نمی‌کنند.

همچنین لازم است با توجه به بار خود، وسیلۀ حمل و نقل مناسب را درخواست دهید. برای مثال به منظور حمل بار سنگین در حجم زیاد، استفاده از کامیونت یا کامیون مناسب به نظر می‌رسد. از طرفی باید شرایط آب و هوایی را در نظر داشته باشید و در صورت نیاز، درخواست وسیلۀ مسقف بدهید.

یکی دیگر از نکاتی که به آن باید توجه کنید، کیفیت وسیلۀ نقلیه است. استفاده از وسایل نقلیه بی کیفیت و فرسوده می‌تواند باعث تکان خوردن بیش از حد بار شما و آسیب رسیدن به آن شود.

در آخر، معتبر بودن شرکتی که انتخاب می‌کنید، خدماتی که ارائه می‌دهند و مهارت پرسنل شرکت در انجام این خدمات، مسائلی هستند که همواره باید در نظر داشته باشید.

 

 

بازدیدها: 101
رانندگان کامیون در انتظار تصمیمات انقلابی و مردمی دولت جدید
تأثیرات ترافیک و مسافت بر هزینه حمل بار از تهران به شهرستان
نصب برنامه
مقالات پربازدید
اطلاعات تماس
دیدگاه خود را بنویسید