آنچه در این مقاله می‌خوانید

انحراف طرح نوسازی با بلاتکلیفی در ارائه گواهی اسقاط ناوگان فرسوده

نویسنده:

فوتاب

دسته بندی مطلب:

تاریخ انتشار:

بهمن ۱۴, ۱۴۰۰

اشتراک گذاری:

آیا در زمینه طرح های بزرگی همچون نوسازی ناوگان که سال هاست نقل محافل نهادهای دولتی و تشکلات صنفی بوده و با تمام دستگاه های دولتی اعم از وزارت راه و شهرسازی، صمت، اقتصاد، محیط زیست، بازرگانی و….. سر و کار دارد، نباید برای اجرا و صدور دستور العمل ها و نظارت بر آن کارشناسی شده تر عمل کرد!؟
این پرسش را یکی از فعالان بخش حمل و نقل کالا در رسانه های اجتماعی بیان کرد و افزود: آیا اکنون پس از گذشت سال ها از اجرای طرح نوسازی و چند دوره تغییر مسیر قوانین اجرایی نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و معطل ماندن طرح و متضرر شدن جامعه و نظام اسلامی با موقعیت کنونی، نیاز به برخورد قضایی با متخلفان و قانون گریزان و شفاف سازی نیست؟
این راننده کامیون گفت: چرا وارد کنندگان ناوگان کارکرده به بخشنامه ها و قوانین موجود در طرح نوسازی ناوگان تمکین نمی کنند؟
وی ادامه داد: مگر جز این است که در ابلاغ و اجرای طرح از جانب هیئت وزیران و مجلس شورای اسلامی، دستگاه های ذی ربط مکلف به شفاف سازی و اجرای درست طرح شده و باید نحوه اجرا و مراحل طرح نوسازی را شفاف به وارد کنندگان و متقاضیان تفهیم کنند؟
او عنوان کرد: مگر جز این است که وارد کنندگان ناوگان در طرح نوسازی باید تاییدیه و صلاحیت سازمان راهداری را کسب کرده باشند، تا به قوانین بالادستی همچون مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران و امور مالیاتی تمکین کنند!؟
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای با بیان این که به نظر می رسد در شفاف سازی طرح و تایید شرکت های وارد کننده ناوگان زیر 3 سال کارکرد اروپایی ضعیف عمل شده است، گفت: در این زمینه با عدم تمکین وارد کنندگان ناوگان به قوانین و بخشنامه های مجلس شورای اسلامی مواجه هستیم!

وی افزود: طرح نوسازی ناوگان با اسقاط ناوگان فرسوده طبق ضوابط و شرایط مقدور است و بلاتکلیفی در ارائه گواهی اسقاط، نشان از انحراف طرح و عدم شفاف سازی در واردات و تاییدیه های شرکت های وارد کننده خواهد بود!

بازدیدها: 98
20 تا ۴۵ درصد از حقوق رانندگان کامیون با یک مصوبه از بین می رود
چرا رانندگان کامیون باید هزینه انبارداری صاحبان کالا را پرداخت کنند؟
نصب برنامه
مقالات پربازدید
اطلاعات تماس
دیدگاه خود را بنویسید